Service en garantie

 

Vragen en instellingen

Heb je na het lezen van de gebruiksaanwijzing vragen over de werking van je product?
Mail of bel ons dan met een duidelijke klachtomschrijving. We zullen je dan zo spoedig mogelijk antwoorden. 

Defect bij ontvangst

Indien je product direct bij ontvangst niet goed functioneert, dan verzoeken we je binnen een termijn van 7 dagen contact op te nemen met ons. Als we het defect kunnen reproduceren, zullen we je een passende oplossing bieden. 

Stappenplan defecten

Is je product defect? Dan vragen wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Meld via e-mail dat je een artikel retour wilt sturen en waarom.
  2.  Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek.
  3. Je ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel.
  4. Na ontvangst van je zending, sturen we een ontvangstbevestiging via e-mail.
  5. We onderzoeken je klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor. 

Garantietermijn

Hifi Solutions levert uitsluitend producten van officiële importeurs en leveranciers.

Hi-Fi-apparatuur : garantietermijn van 2 tot 5 jaar.
Luidsprekers : garantietermijn 5 jaar.

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Zo zijn er versterkers met 20 jaar garantie en luidsprekerboxen met levenslange garantie. Voor een aantal merken is registratie van het product noodzakelijk om van (verlengde) garantie gebruik te kunnen maken.

De servicemedewerking van de diverse importeurs kan sterk verschillen, waardoor wachttijden en reparatietarieven van de diverse merken sterk uiteen kunnenlopen. Bij de samenstelling van ons merkenpakket is daarom de relatie met de importeur en de kwaliteit van de service voor ons een belangrijke factor. 

Reparatie

Artikelen voor reparatie dienen in de winkel afgeleverd of naar de winkel opgestuurd te worden. De kosten van transport zijn voor rekening van de eigenaar. Hifi Solutions is niet verantwoordelijk te houden bij beschadiging of zoekraken tijdens het transport. De gemiddelde reparatietijd is ongeveer drie tot vier weken, onvoorziene omstandigheden voorbehouden .

Voor tot reparatie wordt overgegaan, kunt u op verzoek een prijsopgave krijgen. Deze prijsopgave is echter aan een minimum gebonden. Voor hi-fi en portable apparatuur een minimum van €185,- (incl.BTW). Indien u niet akkoord gaat met de prijsopgave, wordt van verdere reparatie afgezien en worden alleen onderzoekskosten (€ 70,-) in rekening gebracht. Wanneer we zelf uw toestel niet kunnen repareren en/of een gespecialiseerd advies van de fabrikant of importeur nodig achten, zullen we het apparaat naar de desbetreffende technische dienst van het merk brengen. U dient dan met een gemiddelde wachttijd van drie tot zes weken rekening te houden.